При постъпване на материал в редакционната колегия, главният редактор заличава името на автора и го изпраща на двама анонимни рецензенти. Като рецензенти се привличат известни учени – експерти в съответната област на педагогическата наука. Рецензирането се осъществява чрез попълване на специален формуляр, в който са посочени критериите за оценка на ръкописите по отношение съответствие на профила на списанието, научност, иновации и приноси, стил, изисквания към оформлението. В рецензията си експертите посочват еднозначно мнението си дали предложения материал да се публикува (без поправки или с корекции), или не. При разминаване в становищата на рецензентите, главният редактор предоставя на арбитър вземането на решение. При посочена от рецензентите необходимост от корекции на материала, техните препоръки се изпращат на автора.
Окончателното решение за публикуване на материалите, се взема от редакционната колегия.